Cilj projekta Digital capabilities and Web explorers je razvoj digitalnih vještina te sigurno i samostalno korištenje različitih web alata. Radeći na zadacima u projektu koristili smo već poznate alate za izradu loga, postera i prezentacija kao npr. Canva, za izradu kvizova Kahoot, a za videouratke Animoto.
Za mnoge zadatke smo koristili alate koji rade na principu umjetne inteligencije. Na početku projekta, uz kratki test o sebi, učenici su se predstavili avatarom izrađenim u alatu Artvatar. Učenici su tijekom istraživanja o zadanim temama koristili ChatGPT ispitujući kako oblikovanje prompta utječe na odgovore velikih jezičnih modela. Od pripremljenih tekstova izrađivali su e-knjige s tekstom i ilustracijama koristeći StoryWizard. SlideGPT koristili su za izradu prezentacija, a Quizlet za generiranje kvizova. Uz Suno su se zabavljali stvaranjem pjesama u različitim ritmovima, žanrovima i vlastitim tekstovima. Nakon crtanja karakterističnih narodnih nošnji i kostima, svoje crteže su animirali uz Animated Drawings.
Nagli razvoj umjetne inteligencije nudi nam velike mogućnosti u obrazovanju te se edukacijom o njenom korištenju kod učenika razvija kritički odnos prema takvim sadržajima. Učenici su uočili mnoge prednosti, ali i nedostatke u korištenju umjetne inteligencije. Iako ju je jednostavno i jako zabavno koristiti te nam može uštedjeti puno vremena, sadržaji koje generira mogu biti netočni ili jednolični i propuste naglasiti baš ono što se nama čini važnim.
Blanka Špeglić, školska knjižničarka i Lucije Brozović, učiteljica INF