Od 25. do 30. kolovoza 2025., sudjelovala sam na strukturiranom tečaju pod nazivom Body-mind-nature connection: well-being for a fully awareness and healthy lifestyle.
Na tečaju sam naučila:
- Stvoriti spoj između kulture, zdravlja i dobrobiti.
- Imati učinkovitiju i zdraviju viziju obrazovanja primjenjivu na školsku knjižnicu.
- Biti u mogućnosti prenijeti prednosti povezivanja tijela, uma i prirode u knjižnične aktivnosti.
- Kako povezati znanje o mindfulness-u usmjerenom na školsko i sportsko okruženje.
- Upoznati se s ključnim elementima i rastućim trendovima vezanim uz obrazovanje na otvorenom i nastavu izvan učionice.
- Uživati u kretanju uz stjecanje praktičnog znanja o pokretljivosti tijela kako bi se znalo kako ga prenijeti učenicima.
- Naučiti kako koristiti obrazovanje na otvorenom za osobni, društveni i relacijski razvoj (npr. samopouzdanje, izgradnja tima, vodstvo…).
- Učiti, vježbati i provoditi kreativno razmišljanje (lateralno razmišljanje).
- Dizajnirati, planirati i provoditi inspirativne aktivnosti obrazovanja na otvorenom.
Tečaj je bio dinamičan i zabavan, a temeljio se na povezivanju tijela, uma i prirode. Ove se vježbe mogu primjenjivati i unutar knjižnice i izvan nje.
Većinu aktivnosti provodili smo na otvorenom, budući da su prirodni uvjeti u Alicanteu to omogućavali. Svako smo jutro započinjali vježbama na zraku u jednom od dijelova grada, nastavljali zajedničkim zdravim doručkom u učionici te radili planirane aktivnosti do kraja radnog dana. Prvi smo dan započeli upoznavanjem kroz igre, nakon čega su slijedile aktivnosti za izgradnju tima.
U sljedećim danima praktične radionice obuhvaćale su svjesnost tijela i pokreta te fizičke aktivnosti, od najjednostavnijih do prilično zahtjevnih, a sve su bile lako primjenjive u praksi.
Bilo je planinarenja s kombinacijom orijentacijskih vježbi kroz prepoznavanje planina koje okružuju Alicante, zajedničkog upravljanja SUP-a uz rad na organizaciji tima i raspodjeli uloga unutar grupe, vježbi za oči, shodo kaligrafije, vježbi disanja, relaksacijskih, ravnotežnih i koordinacijskih vježbi.
Na tečaju sam upoznala nove tehnike i vježbe kojima se mogu razvijati kognitivne, motoričke i fizičke sposobnosti u radu s djecom, a vratila se s brojnim iskustvima i metodološkim idejama koje ću sigurno isprobati sa svojim učenicima u knjižnici te ih podijeliti i s kolegama.
Blanka Špeglić, školska knjižničarka




