Poljska – zemlja lošeg vremena i dobre hrane bila je odredište učeničkih mobilnosti OŠ Vladimir Nazor Pisarovina u prvom dijelu treće godine akreditacije. Djelatnici i učenici osnovne škole Szkoła Podstawowa nr 8 u Wroclawu odlično su dočekali svoje goste te s njima aktivno proveli tjedan 13.-17. listopada 2025. godine. U ponedjeljak su učenici uživali u Europskom danu u kojemu su iskusili Europski dan jezika na kojem su učitelji i učenici iz škole domaćina pripremili specijalitete i tradicionalnu hranu, glazbu, igre te neke specifične folklorne i tradicionalne kostime iz mnogih europskih zemalja i šire. Naša grupa učenika također je pripremila tradicionalne hrvatske kolačiće i suhomesnate proizvode te par nacionalnih amblema s motivima hrvatske šahovnice na šalu, pa smo i mi ravnopravno predstavljali našu domovinu Hrvatsku.
Aktivno sudjelujući u školskom životu wroclawske škole prisustvovali smo mnogim radionicama kao što su: sat engleske drame, sportski klub, matematičke i logičke igre, kulinarska radionica i poljska nacionalna kuhinja. Svi učenici okušali su se u glumi nastupajući u tri wroclawske legende zajedno sa svojim poljskim suučenicma. Tko je bolji u odbojci ili u prstenu, isprobali smo na nastavi Sportskog kluba. Zajedno s vršnjacima naši učenici pokušali su osvojiti bingo i blokus, strateško-kombinatorsku igru na tabli za 4 igrača koja dobro razvija moždane vijuge. Što se tradicionalno jede u Poljskoj za ručak saznali smo u srijedu kada nam je posluženo „ryż z truskawkami” (doslovno: riža s jagodama). To je tradicionalno ljetno jelo koje se obično sastoji od kuhane (ponekad i lagano pržene) riže pomiješane sa svježim jagodama i zaslađene šećerom, ponekad uz dodatak vrhnja, mlijeka ili maslaca. Iako je slatko, često se jede kao glavno jelo za ručak, a ne kao desert. Tijekom informatičke radionice učenici su igrali neke popularne kvizove poput Kahoota te izrađivali plakate u Canvi na temu “Moj tjedan u Wroclawu”. Stekli su mnoga prijateljstva te se povezali na društvenim mrežama, izradili su mozaik video uratke na temu “Kako je biti wroclawski učenik”.
Zajedno s grupom naših učenika u Szkoli Podstawow nr 8 im Josefa Pirsudskiego boravila je i učiteljica Marija Dujmović koja je promatrala rad svojih poljskih kolegica. Uz aktivnosti koje su pripremljene za naše učenike, prisustvovala je i u nastavi prvog razreda. U učionici je dvadesetak učenika i dvije učiteljice. Jedna učiteljica vodi sat, učenicima objašnjava nastavne sadržaje, a zadaća druge učiteljice je da pomaže učenicima u samostalnom rješavanju zadataka, ispravlja pogreške i upućuje ih na točne odgovore. Metodika usvajanja novog slova ne razlikuje se od hrvatskog obrazovnog sustava, osim što je nastava materinskog jezika obavezno organizirana u blok satu. U poljskom obrazovnom sustavu osmogodišnje osnovne škole postoji i nulti razred koji je sličan našoj maloj školi.
U školi još djeluje razred koji radi po Montessori programu, učiteljice stvaraju okružje u kojem učenici s lakoćom spoznaju svijet oko sebe, uče rješavati probleme i razvijati maštu i kreativnost.
Sve učiteljice i skupina naših učenika u školi se osjećala vrlo ugodno i dobrodošlo!
U slobodno vrijeme učenici su posjetili zoološki vrt i vidjeli posebno zanimljiv odjel Afrikarium. U dječjem znanstvenom muzeju Hydropolis vidjeli smo kako se može preurediti stari rezervoar za vodu te saznali mnoštvo zanimljivosti o postanku Zemlje, svijeta u vodi i na kopnu. Vidjeli smo makete najznačajnijih brodova te čuli zabavne činjenice koje nismo znali. Naučili smo i mnoštvo povijesnih činjenica o Wroclawu u prošlosti te o smiješnim metalnim patuljcima koji se mogu primijetiti po cijelom gradu šečući centrom grada u vodstvu stručnog vodiča. U večernjim satima okušali smo su u zabavnoj igri Pixel u kojoj se trebaju dodirivati zadane pločice na interaktivnoj podlozi, dobra kombinacija digitalne tehnologije i fizičke aktivnosti.
Zadnji dio mobilnosti odvio se u Krakowu, prekrasnom gradu burne povijesti veličinom našeg Zagreba. U njemu smo posjetili tvornicu Oskara Schindlera te saznali mnoge stvari o životu Židova u doba drugog svjetskog rata. Vidjeli smo sinagogu u Kazimierzu – popularnoj židovskoj četvrti, gdje je smješten i muzej suvremenog umjetnika Banksyja, koji se učenicima posebno dojmio. U subotu smo vidjeli očaravajući rudnik soli Wieliczka dubok preko 160 metara aktivnim od 13. stoljeća, punom tajni i legendi.
Ovom mobilnošću naši su učenici poboljšali svoje jezične vještine engleskog jezika, međuljudske vješine, vještine suradnje i komunikacija, proširili svoju građansku perspektivu o različitim kulturama i religijama, upoznali se s konceptom održivosti, proširili svoje sportske vještine i unaprijedili svoje digitalne vještine.
učiteljice Irena Solenički i Marija Dujmović




