U razdoblju od 13. do 17. listopada 2025. sudjelovala sam u Erasmus+ mobilnosti nastavnog osoblja u Osnovnoj školi br. 8 im. Josefa Pilsudskog u gradu Wrocławu, Poljska. Mobilnost je realizirana u okviru Erasmus+ projekta , a glavni cilj bio je profesionalni razvoj učitelja kroz međunarodnu suradnju, razmjenu iskustava i primjenu suvremenih metoda poučavanja stranog jezika.
Tijekom mobilnosti održala sam niz nastavnih aktivnosti temeljenih na CLIL pristupu (Content and Language Integrated Learning), u kojemu se učenje jezika kombinira s učenjem sadržaja iz drugih predmeta. Tema mojih sati bila je Hrvatska a cilj je bio upoznati poljske učenike s hrvatskom kulturom, geografijom, tradicijom i nacionalnim simbolima na satovima engleskog jezika. Korištenjem prezentacija, digitalnih kvizova kao što su Wayground,Kahoot i Quizzlet, učenici su usvajali nove riječi, učili zanimljivosti o Hrvatskoj te razvijali komunikacijske i digitalne vještine.
Nastava je bila prilagođena dobi učenika: mlađi su izrađivali i bojali hrvatsku zastavu, učili osnovne pojmove i izraze, dok su stariji učenici rješavali kvizove i sudjelovali u raspravi o kulturnim sličnostima i razlikama između Hrvatske i Poljske.
Učenici 7-ih razreda odigrali su igru Amazing Croatia, koju je nastala u našoj školi u sklopu eTwinning projekta. Igra se temelji na karti Hrvatske s označenim pedesetak važnih lokacija , a zadatak učenika bio je, u timovima i na engleskom jeziku, pronaći i točno smjestiti zadane pojmove na karti.
Igra kombinira radne listiće, QR kodove i kratke informativne zadatke, pa učenici kroz zabavu razvijaju jezične i geografske vještine. Poljski su učenici vrlo motivirano sudjelovali, aktivno surađivali i pokazali veliko zanimanje za hrvatsku kulturu.
Učenici su aktivno sudjelovali u svim aktivnostima i s entuzijazmom prihvatili međukulturno učenje.
Suradnja s mentoricom u školi domaćina bila je vrlo uspješna. Tijekom boravka sudjelovala sam u stručnim razgovorima o integraciji tehnologije u nastavu, razmjeni primjera dobre prakse i metodama poticanja kreativnosti i suradnje među učenicima.
Posebno vrijedan dio mobilnosti bila je dramska radionica o legendama Wroclawa, koju je organizirala učiteljica/mentorica engleskog jezika domaće škole. U radionici su zajedno sudjelovali poljski i hrvatski učenici, a kroz dramatizaciju lokalnih legendi na engleskom jeziku razvijali su komunikacijske, socijalne i umjetničke vještine te dodatno jačali kulturnu povezanost.
U poljskoj oduševila me organizacija nastave stranih jezika, gdje se razred dijeli na dvije manje skupine. Ovakav pristup omogućuje kvalitetnije poučavanje, jer učenici u manjoj skupini imaju više prostora za aktivno sudjelovanje, spontano izražavanje i govornu interakciju. Učitelj se može posvetiti svakom učeniku, detaljnije objašnjavati, prilagoditi tempo, uočiti pogreške i odmah pružiti povratnu informaciju. Učenici se osjećaju opuštenije, manje se boje govoriti i brže razvijaju jezično samopouzdanje. Atmosfera je mirnija i organiziranija, što dodatno povećava koncentraciju i kvalitetu rada. Ovakav model rada pokazao se posebno učinkovitim u razvijanju komunikacijskih vještina, jer se učenicima pruža više stvarnih prilika za govor, rješavanje zadataka u paru i suradničko učenje, što u konačnici vodi bržem, stabilnijem i trajnijem napretku u usvajanju stranog jezika.
Osim nastavnih aktivnosti, mobilnost je omogućila i profesionalni razvoj kroz promatranje nastave, razmjenu iskustava i refleksiju o vlastitom radu. Stekla sam nova znanja o primjeni digitalnih alata i umjetne inteligencije u poučavanju, o uključivanju kulturnih sadržaja u nastavu jezika te o metodama poticanja kreativnosti i suradničkog učenja.
Cjelokupno iskustvo u Poljskoj bilo je iznimno pozitivno. Škola domaćin pružila je visoku razinu organizacijske i stručne podrške, a srdačnost kolega i učenika doprinijela je ugodnoj i motivirajućoj atmosferi.
Mobilnost je ostvarila sve planirane ciljeve, potaknula profesionalni rast i pridonijela jačanju partnerstva između škola. Sudjelovanje u ovom obliku Erasmus mobilnosti potvrdila je vrijednost Erasmus+ projekata kao izvora stručnog usavršavanja, kulturne razmjene i promicanja europske dimenzije obrazovanja. Stečena iskustva poslužit će kao poticaj za daljnje unapređenje nastave engleskog jezika, digitalne kompetencije učenika i međukulturnog razumijevanja u našoj školi.
Maja Knez Vranić, učiteljica EJ




