Datum objave: 28. travnja 2025.
Kategorija: Erasmus

U srcu finskog obrazovanja – moje Erasmus iskustvo

U razdoblju od 31. ožujka do 5. travnja 2025. godine sudjelovala sam na strukturiranom tečaju „Introduction to the Finnish Education Model” u Helsinkiju. Učila sam o holističkom pristupu pozitivnog obrazovanja koji u središte stavlja dobrobit učenika i učitelja, polazeći od toga da je sreća temelj učenja. Naglasak je na razvoju emocionalnih i socijalnih vještina te prepoznavanju individualnih snaga umjesto slabosti. Od suvremenih finskih pristupa upoznata sam s metodom Hand model of well-being te raznim aktivnostima za poučavanje character strenghts.

Dublji uvid u finsku obrazovnu filozofiju pružila mi je inovativna metoda Phenomenon Based Learning (PhBL) koja potiče učenike da istražuju kompleksne pojave iz stvarnog života kroz različite predmete i discipline. Takav interdisciplinarni pristup razvija kritičko mišljenje, analitičke vještine i sposobnost sagledavanja problema iz više perspektiva, čineći učenje relevantnijim i angažiranijim. Na tečaju posebnu pažnju posvetili smo transverzalnim kompetencijama koje osposobljavaju učenike za aktivno i uspješno sudjelovanje u životu. Razvoj komunikacijskih vještina, sposobnosti suradnje, kritičkog mišljenja, kreativnosti i rješavanja problema stoji u samom središtu obrazovnih ciljeva, s namjerom da se podrži cjelovit razvoj učenika kao odgovornih i kompetentnih pojedinaca.

Važan fokus u obrazovanju stavljen je i na STEAM područje u sklopu kojega sam upoznata s pedagoškim pristupom Design thinking-a, koji koristi kreativne metode rješavanja problema kako bi se integrirala znanost, tehnologija, inženjerstvo, umjetnost i matematika na smislen i motivirajući način za učenike. Kroz učenje o Design Sprint-u za STEAM izradila sam projekt te sam također primijenila teorijsko znanje u praktičan rad kreirajući nastavnu jedinicu temeljenu na PhBL-u. Posjetom makerspaceu u helsinškoj knjižnici uvidjela sam kako se na konkretan način teorijsko znanje pretvara u opipljive projekte.

Tijekom cijelog tečaja, predavačica nam je neprestano davala primjere iz svakodnevnog života unutar finskog obrazovnog sustava. Kroz rasprave o temama poput različitosti, inkluzije, odnosa između roditelja i učitelja, visokog društvenog statusa učitelja te same strukture obrazovnog sustava, stekla sam dublje razumijevanje o vrijednostima i principima koji čine finski model tako uspješnim. Razmjena iskustava s ostalim kolegama učiteljima iz različitih zemalja dodatno je obogatila ovo iskustvo.

 

Hana Milunović, stručni suradnik edukacijski rehabilitator

Pročitajte još

eTwinning škola  

eTwinning škola  

 S ponosom objavljujemo da je našoj školi ponovno dodijeljen prestižni status eTwinning škole! Ova titula potvrda je našeg kontinuiranog zalaganja za kvalitetno obrazovanje, međunarodnu suradnju i primjenu inovativnih metoda u nastavi.  Status eTwinning škole...

Skip to content